Jom KeliK

Saturday, June 19, 2010

Go mc'D


lawa kan gambaq ataih tu.ok rini nk becakap tentang Mc'D kesukaan ramai yang tempat common skali student atau remaja lepak.mana mana saja ada ja muka orang kat mcd tak pernah aku tgk mcd tu kosong melainkan ia tutup!!betol tak?hahaha...


sampai mcd tu mesti la kita beratoq dan membeli makanan di counter, sambil melihat awik awik disekeliling kita.tapi kita sekrang tak menjadi masalah untuk beratur mana mana kita pegi mesti kena beratur.nak kencin pon kena beratoq pa.jangan kita lupa hahaha!!!!sedap tu makanan kat mcd boleh refill percuma ayaq ayaq bikarbonat depa.lepak berjam jam untuk datin dan jugak study!hahaha...

kalau kita pergi ke oversea depa pon ada jugak Mc'D depa tapi tak halal la.kita boleh mkn fish ngn ayaq sahaja fries?aku tak pasti.okayh perbezaan sikap antara luaq negara dan kita ialah selepas kita makan.penah kita terfikir dan act nk buat lepas mkn pegi ankat dulang tu buang dalam tong sampah dia yang disediakan?dekat sana tiada pekerja yang jadik pak turut nk ankat bekas hangpa makan tu suma atas perasaan sendiri dan buat apa yang wajib paih makan buang sendiri dalam tong.pernah anda berbuat demikian?bagaimanakah mereka buat suma benda nie?

jawapan dia adalah disiplin dan mentality masyarakat mereka yang sudah di didik sejak dari dulu lagi aku rasa.mai kat mesia nie..bukan nk kata tapi aku nk kata gak kisah pa pengajaran untuk semua aku rasa sebab benda ni baik.mai dok mcd sap rokok minum ayaq habeh suma tuih tuih tuih belah.sapa tolong angkat?pak turut keja mcd tolong angkat bukan nak kata hangpa bayaq makanan tu bayaq gaji depa. tapi kat luaq negara?bayaq gaji 2 kaliganda lebih tinggi tadak plak p turut angkat tok hangpa.ada fikir begitu kah?tambah tambah tisu pergh kena sos sket tisu buang kat lantai. LOL!!!!

buat la tempat tu macm rumah kita. lepas makan basuh lepas makan buang. orang luar boleh buat kenapa dalam tidak?kata slogan MALAYSIA BOLEH??boleh tang mana?hahahha...
sama sama renungkan okayh!!!to student and teenagers terutama belajar buat ni nanti pegi memana tak la jadik heran mcm beruk.suma igt aku mengata ni sebab saja.aku dah amalkan pon benda nie so kalau aku boleh kenapa korang tidak?

note:sory dalam bahasa kedah!!! ;) lebih senang untuk saya menulis!!!



Blogger Templates

1 comment: